HTML

Hooshee

Még nem tudom. Énblog, talán. Meg főzés. Meg autók. Meg ami eszembe jut és történik körülöttem.

Friss topikok

  • Hooshee: @==T==: Ahogy írtam is: ez a kisebbik baj. Biztos vagyok benne hogy nem az övé az egyetlen, erősen... (2012.03.29. 20:34) A Schmitt ügy margójára
  • Hooshee: @Konyak_: Mivel projektáron vállalták, igazából a minél előbb végez, annál jobb neki lett volna sz... (2011.12.21. 12:05) Az informatikus-közgazdász szerel :)
  • Hooshee: @MagicAndi: Nagyon helyes :) És már csak egy hééééét... (2011.12.11. 09:18) Győzelem :) Na jó, részsiker :)
  • Hooshee: @MagicAndi: "Nah remélem pozitív lesz a teszted. " Még szerencse hogy nem vagyok nő, mert amúgy e... (2011.12.08. 20:07) Második kör, harmadidő
  • Hooshee: @MagicAndi: Na, hajráhajrá :) Én most elég rosszul viselem, pedig még csak a másfeledik napnál jár... (2011.12.06. 10:31) Diéta 14. nap

Egy autópálya bevezető...

2011.06.02. 21:24 Hooshee

...margójára valaki megálmodott valamit. Egy csomó cikk, blogpost, publikáció született már a témában, volt itt szór elővárosi vasúthálózatról, az autósok kiszorításáról, P+R parkolókról, mindenféléről, ami szerintem mind érdekes, meg fontos kérdés, de a konkrét ügyben pont másodlagos. A történet lecsupaszítva annyiról szól, hogy lehet-e egy (sőt, két) autópályán érkező forgalmat, ahol négy sávon érkeznek be az autók, 1 sávra terelni. A mellékelt ábra gyorsan megmutatta: nem lehet. Pedig elég egyszerű matek lett volna már előre is. Arra számítani meg, hogy majd az autósok megtalálják a menekülőutakat, egyfelől szöges ellentétben áll a szintén kommunikált majd az autósok átülnek a nem létező tömegközlekedésre tervvel... Mert most vagy elterelünk, vagy forgalomcsillaptani akarunk. Előbbi már csak azért is ocsmányul cinikus, mert az az autóforgalom, amit esetleg tényleg sikerül valami kerülő útvonalra terelni, az majd valaki más életét keserti meg. Menjen a Fehérvárin pl, az ott lakó meg kapja be ugye.

A helyzet pedig egyébként azért speciális, mert a Budaörsinek valójában nincs alternatívája. Balra a hegy, ott semmi, jobbra szintén semmi, ami elvezethetné a forgalmat.

A BAH csomópontig valójában nem lehet lemenni róla semerre. Ebből pedig tiszátn látszik a probléma: a beveztőutakat úgy kell megcsinálni, hogy minél több lehajtó legyen rajta, addig pedig pont hogy gyorstani és nem lasstani kell a forgalmat, amg eléggé meg nem csappan a letérőkkel a befelé áramló forgalom, hogy valóban el lehessen kezdeni csökkenteni a sávok számát. És ezt lehetőleg úgy kell csinálni, hogy kevés lámpa és kereszteződés legyen rajta. Mint pl Bangkokban a gyorsforgalmi magasút. A reptérről befelé folyamatosan vannak a lejáratok, és szép lassan fogy is el róla a forgalom. A ráhajtás pedig természetesen díjköteles, szép kis bevételt termelve.

Kiváncsi vagyok, mikor jut el amúgy az autóstársadalom oda, hogy ELÉG. És mikor lesz végre valódi autós érdekvédelem, mert legyünk benne biztosak, hogy ha csak az Autóklub galambszürke öltönyös joviális öregurai tanácskoztak volna róla, hogy akkor most tiltakozzunk-e, vagy ne, az a bizonyos buszsáv még mindig ott "pompázna".

Ezügyben amúgy nagy pirospont Tarlósnak. Hosszú évek óta az első politikus, aki hajlandó volt, még ha nevetséges indokkal is, de visszalépni attól, amiről kiderült, hogy megvalósíthatatlan. PErsze messze vna az még, hogy azt is merje mondani, hogy hát fiúk, ezt bizony elmértük a műszaki okokra való hivatkozás helyett, de legalább már nem megmagyarázza azt, amit nem lehet.

Visszatérve, el kéne jutnia az autósoknak addig, hogy valóban komolyan vehető képviseletük legyen, mert amíg a bringások, teherfuvarozók, taxisok komoly lobbierőt képviselnek, addig mi ma még legnépesebb táborként szinte megtűrt, kiszorítandó, másodrendű polgárok vagyunk az utakon, mindent meg lehet velünk tenni, bármi le lehet a torkunkon nyomni, a luxusadótól kezdve az ilyen "beruházásokig". Ha megalakul az autós párt, első leszek aki rohan belépni.

44 komment · 1 trackback

Címkék: autó tarlós buszsáv

A bejegyzés trackback címe:

https://hooshee.blog.hu/api/trackback/id/tr442952672

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fontos emberek országa 2011.06.05. 21:25:39

A Buszsáv sokaknál kiverte a biztosítékot, s hogy ne legyen forradalom, végül a főpolgármester szólt le személyesen, hogy visszacsinálják. Most már nehéz lesz visszagyömöszölni azt a bizonyos szellemet a palackba az egész ország az "autóval vagy b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2011.06.08. 10:33:08

"legnépesebb táborként"

A legnépesebb tábor a tömegközlekedőké még mindig. Ezért kell az első helyen lennie az ehhez kapcsolódó fejlesztéseknek.

Évtizdeken át mindent az autóforgalom érdekeinek rendeltek alá. Lassan ez megváltozik - szerencsére.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.11. 13:38:05

@Perillustris: Nem értek egyet. Egyfelőle a tömegközlekedők jeletős hányada autós is egyben. Másfelől pedig évtizedek óta folyamatosan szűkítik az autósok lehetőségeit, miközben brutálisan adóztatják őket.
Az pedig rövidlátó szemlélet hogy csak egymás kárára lehet a közlekedést átalakítani. Lehetőségeket kell kínálni, nem elvenni, tiltani.

Perillustris 2011.06.13. 23:22:06

@Hooshee: Másfelől az autósok jelentős hányada tömegközlekedő is egyben. Ez elég üres frázis volt.

Rendszeres mérések eredményei alapján nyugodtan kijelenthető, hogy több ember jut el A-ból B-be tömegközlekedéssel, mint autóval (az arány kétségkívül folyamatosan csökkent az utóbbi évtizedekben).

Rövidlátó szemlélet? Mégis éveken át más kárára nőttek a parkolásra szánt területek, az útfelületek, stb. Tehát jóindulattal is csak vissza-(inkább át)rendeződésről beszélhetnénk, ámbár teljes úgysem lesz és persze nem is kell. Milyen évtizedes szűkítésre célzol? A Megyeri-híd? A Lágymányosi-híd? Az Andor utca? Az M6-os, 5-ös, stb? A Rákóczi úti autópálya?

BKV first, minden csak utána. Ennyi.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.13. 23:33:48

@Perillustris: "Mégis éveken át más kárára nőttek a parkolásra szánt területek, az útfelületek, stb."

Aztán hol? Mert én pontosan azt tapasztalom évek óta, hogy semmiféle autósok életét egyszerűsítő fejlesztés nicns, hátráltató annál inkább. Mondjak példákat? Aluljáró fölé lámpa (Batthyány tér), ideiglenes buszsáv megmarad (Fő utca, elvileg a Margit híd miatt csinálták), Felső rakparti parkolóhelyek megszűnnek biciklisáv javára, lámpa az alsó rakparton, érted, ahol pont a megszakítás nélküli haladás lenne a cél, oda is lámpa. Áll is mögötte a sor. Lámpa a margit híídon.

Amiket te felsoroltál, a többsége városon kívüli közlekedés, nem is nagoyn értem hogy jön egy városi tömegközlekedésről szóló történetbe érvnek az M6os...

"BKV first, minden csak utána. Ennyi. "

Nem. Ez egy olyan személet, ami csak elmérgesíti az ellentéteket, és nem visz előre, viszont megkeseríti az autósok életét, meg azokét is, akik előtt áll a dugó nap mint nap.

Tévedés ne essék: nem vagyok a tömegközlekedés ellen. De előbb alternatívát kínálni, utána terelni oda a tömeget. Nem fordítva ülni a lovon.

Perillustris 2011.06.14. 00:12:22

@Hooshee: "Aluljáró fölé lámpa (Batthyány tér)"

Te ülsz fordítva a lovon, avagy tipikusan autós fejjel gondolkodsz. Az alul- és felüljárók jelentős része az autósok kedvéért épült, nyilván ahol földalatti közlekedés is van, ott előbbi mindenképpen kell. Teljes mértékben helyes ugyanakkor, ha az ezt igénybe venni nem kívánót nem kényszerítjük le az aluljáróba. Ezért is szuper a Blaha vagy a Ferenc körút zebrája. Nem mellesleg az akadálymentesség is előny (elég egy járógipsz vagy egy babakocsi, hogy ezt megértsed, nem kelé 80 évesnek lenni).

A buszsáv üdvözlendő, a 86-os busznak előnyt kell biztosítani. A rakparti parkolóhelyek elvétele sem extrém mértékű, hányan álltak ott, harmincan-negyvenen? S hány bringás megy ott el? Ezer? Vagy még több?

Az alsó rakparton megszakítás nélküli haladás? Aki az autózás céljaira átadott (ez Budapest egyik legnagyobb bűne) Duna-partra valamiért mégis le akar jutni, az repüljön át a sávokon?

"De előbb alternatívát kínálni"

Erről beszélek. Fejleszteni a tömegközlekedést minden előtt.

Bár kifogás mindig lesz. Na, azokat majd az árral lehet terelgetni.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.14. 08:42:15

@Perillustris: Még szép hogy autósként gondolkodom, ugynis nekem az a fő közlekedési eszközöm. És igen,is, tessék használni az aluljárót. Prágában miért lehet "lekényszeríteni" oda az emberket? Van mozgólépcső, lehet csinálni kerekesszék vagy egyéb liftet, nem mindenhova zebrát, járdát, lámpát, hadd legyen minél szakaszosabb és szarabb a forgalom. MINDENKINEK az a jobb ha minél folyamatosabban megy a forgalom.

De ezek szerint akkor valahogy mégsem az van hogy minden az autósoknak rendeltek alá, erről elegánsan elfeledkezel.

A 86osnak előnyt biztosítani? Nem csúcsidőben pl minek? Elmegy 20 percenként belőle egy, negyedéig tele. 30 ember ül rajta, max. CSerébe hány autó áll minimum a Halász utcáig folyamatosan? 40-50? Amíg egy busz elmegy, vagy 200. Ráadásul ugye a 86os vonalával tök párhuzamosan szinte végig ott megy a villamos.

Minden előtt, azt lehet. Csak nem minden más KÁRÁRA. Az nem fejlesztés, hogy fefestünk egy fehér csíkot, aztán nesze, autós, te basszál egyedül, ez mostantól a buszoké. Ezt kicseszésnek hívják, az eredményt pedig láttuk. Ha lenne autós érdekvédelem, ami nincs, Tarlós nemhogy visszakozott volna, hanem egyszerűen meg sem próbálja, mert 300e szavazó neki is igencsak számít.

Mindenesetre azt hiszem, mi nem fogjuk egymást meggyőzni.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.14. 08:49:20

De hogy mást ne mondjak, most tényleg azért az óránkénti 5 babakocsiért és járógipszesért álljon a Blahán a sor, ugye? (Ott egyébként pont teljesen mindegy a zebra, mert úgyis áll a keresztforgalom miatt. A rakparton nincs ilyesmi, a Batthyány téren sincs, a Margit hídon sincs).

"Aki az autózás céljaira átadott (ez Budapest egyik legnagyobb bűne) Duna-partra valamiért mégis le akar jutni, az repüljön át a sávokon?"

Nem. csináljanak neki egy felüljárót, vagy fedjék be az egész rakparot, úgyis volt róla szó már évekkel ezelőtt, hogy befedik, füvesítik, stb. De neeeeem, az a gusztustalan lépcsősor, összetöredezve, szétrohadva, az a világörökség része, azt nem lehet... Inkább így hagyják.

Mellesleg kiváncsi lennék hogy hol is képzelnéd el az É-D irányú forgalmat nélküle. Nemhogy nehezíteni kéne ott a közlekedést, hanem kiszélesíteni.

Perillustris 2011.06.15. 00:03:54

@Hooshee: Nem. Az kizárólag az autósoknak jó, ha folyamatos a forgalom. A járókelőknek, a környéken élőknek a kisebb forgalom jó.

Ha aluljáró kell, akkor menj te oda a kocsiddal, talán könnyebb, mint gyalogosként lépcsőzni.

Buszsáv pedig lesz majd megint, hidd el!

Meggyőzni amúgy nem is akarlak.

Perillustris 2011.06.15. 00:09:33

@Hooshee: Eléggé lerí, hogy nincs sok közöd a gyerekneveléshez, sebaj. És igen, öt babakocsis is pont elég lenne. Amúgy sokkal több még így is, de még több lenne, ha a lépcsőzés minden irányban elkerülhető volna, mert így sokan hatalmasat kerülnek, csakhogy megússzák az aluljárót, ami abszolút nem elvárható.

Amikor le van zárva a rakpart, akkor is megoldja a forgalom. Érdekes.

Vajon miért van szétrohadva a lépcsősor? Talán mert senki nem használja, mivel egy non-stop zaj- és bűzforrás nem éppen hívogató? Ennek következményeként nem is fejlesztik vagy tartják karban, hiszen kidobott pénz lenne.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 00:47:24

@Perillustris: Az ott lakóknak is jó. Mindenkinek az a jó, ha a kétféle forgalom nem is találkozik. Felőlem amúgy vigyék le az autókat a föld alá, engem egyáltalán nem zavar. De akkor vigyék. Lássuk.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 00:49:56

"Amúgy sokkal több még így is, de még több lenne, ha a lépcsőzés minden irányban elkerülhető volna, mert így sokan hatalmasat kerülnek, csakhogy megússzák az aluljárót, ami abszolút nem elvárható."

De. Pont.

"Amikor le van zárva a rakpart, akkor is megoldja a forgalom. Érdekes.
"

Kinek is nincs köze mihez? Mintha nem is ebben a városban élnél. Olyankor a forgalom konkrétan áll. Én meg itt lakom a rakpartok mellett, és kettőnk közül én tudom miről beszélek.

"Vajon miért van szétrohadva a lépcsősor? Talán mert senki nem használja, mivel egy non-stop zaj- és bűzforrás nem éppen hívogató? Ennek következményeként nem is fejlesztik vagy tartják karban, hiszen kidobott pénz lenne. "

Mert állítólag a világörökség része, azért nem lehet azt a zaj és bűzforrást efedni, és csinálni rendes partot, ami ALATT remekül elmegy a forgalom. De nem. Hát akkor védjék.

"Buszsáv pedig lesz majd megint, hidd el!"

Vagy nem.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 00:52:04

@Perillustris: "
Meggyőzni amúgy nem is akarlak. "

Akkor nem értem, minek is írtad az egészet... Szócsőnek valami más felületet javasolnék, mondjuk indíts saját autósgyűlölő blogot.

Perillustris 2011.06.15. 00:55:08

"Mindenkinek az a jó, ha a kétféle forgalom nem is találkozik."

Roppant elavult szemlelet, persze jogod van hozza. :-B

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 01:05:05

Tehát a modern az hogy találkozzon csak a gyalogos meg az autós, mer az mindenkinek szar :) Akkor én egy elavult ember vagyok. Maradjunk is ennyiben asszem. Bár nem tudom akkor mit hisztizik mind a bringás, mind a gyalogos a rakparti gyalog és kerékpárút miatt, hisz a modern éra szerint ez az ideális, nem az hogy elválasztjuk őket :) Majd szólj nekik is :)

Perillustris 2011.06.15. 08:50:08

@Hooshee: EPIC FAIL. Próbáld ne csak feketén-fehéren látni a téged körülvevő világot. Akinek más a véleménye, az már rögtön "autósgyűlölő"? Nyilván. Kizárt, hogy képes összetettebben látni a helyzetet? Ez egy gyalogosgyűlölő blog?

Nyugodtan próbáld ki, aluljárózz-lépcsőzz egy átlagos 6-7 kg-os babakocsival, amiben egy 10-15 kg súlyú gyerek ül. S utána azt is képzeld el, hogy ezt egy anyukának is meg kell tennie párszor.

GYK: nem azt írtam, hogy a gyalogosok az úttesten (hosszában) közlekedjenek, úgyhogy eléggé erőltettet a párhuzam.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 09:21:55

@Perillustris: Bízd rám hogy hogy lássam a világot, és próbálj meg tartózkodni az én minősítésemtől, mert ez már a harmadik hozzászólás amit azzal kezdesz. Mindenesetre még mindig nem értem, ha nem akarsz meggyőzni, akkor tulajdonképpen mit is keresel itt.

Nyugodtan kipróbáltam, nem túlélhetetlen. Kényelmetlen, igen. Ez van, aki a belvárosban akar gyereket nevelni, az vállalta ami ezzel jár. Továbbra is úgy gondolom hogy lényegesen nagyobb szívást jelent az, hogy a NÉHÁNY babakocsis miatt MINDEN autóst szopassunk meg. Arról nem beszélve, hogy van ott ugye mozgólépcsőre lehetőség, liftet is lehet csinálni, és 100 egyéb módja van, hogy a végre valahára szintben elszeparált forgalmat NE hosszuk újra egymásra. De nem.

Perillustris 2011.06.15. 09:33:27

@Hooshee: Szerinted a blogokon a kommenteknek a meggyőzés a célja? Ha beírod valahová, hogy be szépen duruzsol a V8-as motor, akkor azt azért teszed, hogy mindenkit meggyőzz erről? Vagy azért, mert ez a véleményed? Amúgy nem írtam volna egy hozzászólást sem, ha nem sugallod hamisan, hogy többen közlekednek autóval, mint tömegközlekedéssel.

Egyébként nyugodtan zárolhatod bármely postod alatt a lehetőséget, vagy kiírhatod, hogy csak egyetértő bejegyzéseket vársz. Bár nincs túl nagy jelentősége, hiszen 6 napig a kutya sem ugatta meg a postot.

"Ez van, aki a belvárosban akar gyereket nevelni, az vállalta ami ezzel jár."

Oké. Aki meg a belvárosban akar autókázni, az vállalta, hogy ott emberek élnek, és ők fontosak, nem a zaj és a bűz.

Szokd meg, egyre több helyen lehet majd ismét felszínen átkelni.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 14:20:03

@Perillustris: Vélhetően az kéne hogy legyen, mert mint említettem, szócsőnek az ember a saját blogját használja, és nem a másét. Először is én nem sugalltam semmi ilyesmit: bringásokról, teherfuvarozókról és taxisokról volt szó. Azt te kezdted idevizionálni, amit aztán megcáfoltál. Nem mellesleg pl a budaörsi úton ide a rozsdás bökőt, hogy többen jönnek be autóval, mint azzal a busszal, ami használta volna a felfestett sávot. Ennyit erről.

"Oké. Aki meg a belvárosban akar autókázni, az vállalta, hogy ott emberek élnek, és ők fontosak, nem a zaj és a bűz."

Ez is egy nézőpont. Te abba a körbe tartozol, aki szerint a város/belváros célja a sétálóutca, meg a fű fa virág bokor, én meg abba, ki szerint akinek ez kell az költözzönk akülvárosba-agglomerációba, és ne a belvárosból akarjon ilyet alkotni.

"Szokd meg, egyre több helyen lehet majd ismét felszínen átkelni. "

Nyilván ha kirakják a lámpát, meg fogok ott állni. Ettől még lehet a véleményem az, hogy orbitális baromság, és aki kitalálta, azt lámpavasra kéne húzni.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 14:23:50

"Szerinted a blogokon a kommenteknek a meggyőzés a célja? Ha beírod valahová, hogy be szépen duruzsol a V8-as motor, akkor azt azért teszed, hogy mindenkit meggyőzz erről? "

Ne keverd a post és a komment célját. A postot azért írom, mert meg akarom osztani ,hogy mit gondolok a világ bizonyos dolgáról, hogy mi történt velem. Ha nem olvassa senki, akkor is jólesett leírni és kész. Vitatkozó kommentet azért szokás ezekhez írni, mert nem ért egyet valaki a postolóval, és meg akarja győzni az ellenkezőjéről. Mert hát ha egyszerűen csak meg akarja osztani azt, hogy ő mást gondol az adott dologról, azt nme az illető blogon teszi, hanem tök máshol. Én legalábbis nem szoktam beírni a boxermotorról szóló postba, hogy de szépen duruzsol a V8: inkább kirakom a C5R videoját, mint tettem pár napja.

Perillustris 2011.06.15. 15:17:28

@Hooshee: Kb. ugyanannyian jönnek be tömegközlekedéssel, mint autóval, ez több hírben és közleményben szerepelt.

"én meg abba, ki szerint akinek ez kell az költözzönk akülvárosba-agglomerációba"

S utána jöjjön vissza, mert itt a bölcsi, az ovi, a suli, a munkahely, a hivatal, stb. Ha nem vetted volna észre, pontosan ez a szemlélet vágja-vágta agyon a várost és teszi tönkre a "benn maradtak" életét. Ja, akkor költözzenek ki ők is. De persze nekik is vissza kell járniuk, ezért... Akinek meg nincs lehetősége kiköltözni vagy nem akar, az dögöljön meg (meg is döglik, átlagosan három évvel hamarabb).

Aki kiköltözött, ne akarjon ugyanúgy húsz perc alatt beérni a Nyugatiba.

Perillustris 2011.06.15. 15:25:08

@Hooshee: "ha egyszerűen csak meg akarja osztani azt, hogy ő mást gondol az adott dologról, azt nme az illető blogon teszi, hanem tök máshol"

Ha a témába vág, miért ne?

Ne ragozzuk túl: teljesen releváns volt a hozzászólásom, a többit már a kommentjeid indukálták.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 15:30:28

@Perillustris: PErsze. Én pedig elhiszem, miközben hetente többször járok arra, és látom hány autó és hány busz jár ott. Persze szíved joga elhinni.

"S utána jöjjön vissza, mert itt a bölcsi, az ovi, a suli, a munkahely, a hivatal, stb. Ha nem vetted volna észre, pontosan ez a szemlélet vágja-vágta agyon a várost és teszi tönkre a "benn maradtak" életét. "

Ne jöjjön. Ha neki az kell, hogy fű fa virág bokor, akkor lakjon ott, járjon oda bölcsibe. Ha városi lét kell, akkor meg ne sírjon a szája, hogy aluljáróba kell menni.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 15:31:49

@Perillustris: Relevánsnak releváns, csak ne azt mondd hogy nem meggyőzni akartál. Mondom, mondd ki hogy te publikálni akarsz az én blogomon, és

a: felveszlek társszerkesztőnek
b: kimoderálom, mert ez nem a te önmegvalósítási felületed.

Vagy pedig vállald fel, hogy meg akarsz győzni, ez viszont nem fog sikerülni ezekkel az érvekkel.

Perillustris 2011.06.15. 15:35:38

@Hooshee: "mondd ki hogy te publikálni akarsz az én blogomon"

Ne hülyülj már!

Ha egy posztban valaki leírja, hogy a 86-os busz rendszeresen dugóba kerül az Üllői úton, és én egy kommentben leírom, hogy az kizárt, mert nem arra jár, akkor én a publikálási kényszeremet élem ki? Vagy meg akarom győzni?

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 15:40:26

@Perillustris: Mi mást akarnál, mint meggyőzni, hogy nincs igaza?

Perillustris 2011.06.15. 15:42:26

@Hooshee: "Ne jöjjön. Ha neki az kell, hogy fű fa virág bokor, akkor lakjon ott, járjon oda bölcsibe. "

Na, egyetértünk. Ezért is kell oda buszsáv, hogy ha mégis be akar jönni, azt lehetőleg busszal tegye.

"Ha városi lét kell, akkor meg ne sírjon a szája, hogy aluljáróba kell menni."

Hát kívánom, hogy egyszer vagy inkább sokszor meg kelljen tapasztalnod milyen kényelmesek a lépcsők, ha fáj a lábad, esetleg gyereket cipelsz, stb. Talán úgy nő az empátia-szinted.

Perillustris 2011.06.15. 16:01:42

@Hooshee: Szerintem te a meggyőzés szó jelentésével nem vagy tisztában.

Béla: Jenő, a Nagykörúton szállj fel az 50-es villamosra!
Jenő: Oké, de ott a 4-es és a 6-os jár.
B: Akkor arra.
J: Rendben

Ha egy helyesírási-elírási hibára hívom fel a figyelmet, akkor is meggyőzni akarok szerinted?

Egy egyszerű tévedésre hívtam fel a figyelmed.

Perillustris 2011.06.15. 16:28:07

@Hooshee: Gusztustalan, mi? www.landezine.com/index.php/2011/06/rhone-river-banks-by-in-situ-architectes-paysagistes/

Mellékesen képzeld el, mennyivel menne fel a környéki ingatlanok értéke.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 16:38:41

@Perillustris: Mint említettem megvolt. Mozgólépcső, lift, stb, ez a megoldás, nem a lámpa mindenhova.

De, tisztában vagyok a meggyőzni szóval. Te pedig úgy látom nem. Gyanús hogy ezt az egész beszélgetést ki fogom innét venni a francba, mert nincs a világon semmi értelme. És nem azért, mert te másképp gondolkodsz és azt nem tűröm el, hanem mert értelmetlen a vita.

Nem gusztustalan, más. Én költöznék el innét a francba, mert nem bírok hazamenni kocsival, és cipelhetek mindent haza kézben. Lehet így is, de én nem erre szeretnék menni, hanem sokkal inkább az észak amerikai minta felé.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 16:40:25

Úgyhogy valószínűleg nem fel, hanem lefelé megy az ingatlan értéke ha megszünteted az autóval való elérhetőségét. Mint ahogy nem egy barátom költözött el a belvárosból amióta ezt az új főutca nevű ökörséget megcsinálták. És persze panaszkodnak az ottani boltosok is. Én pl azóta nem vettem semmit az István cukrászdában, amióta 1: nem is nagyon jutok oda 2: ha mégis, nem lehet megállni, még annyira sem mint előtte.

Perillustris 2011.06.15. 21:30:15

@Hooshee: "És persze panaszkodnak az ottani boltosok is."

Akik du. 6-kor elegánsan bezárnak. Hova is lehet utána menni (az átlagos munkaidőt követően)? Plázákba.

Hadd kérdezzem meg, az elköltözött barátaid eladták a lakást, vagy üresen áll?

"Mozgólépcső, lift, stb"

Lehetne pár tíz milliárdért. Van rá pénz? Nincs. Egy zebra nagyságrendekkel olcsóbb, még ha nem is mindig a legjobb megoldás.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 22:00:57

Vegyes, sokan eladták, és abból vettek másikat. PEdig alapvetően most nem eladónak jó lenni a piacon...

A lámpa nem olcsó. Több millió ft.

Akkor kezdünk tendálni arra, hogy mégiscsak szar megoldás a felszíni, csak hát csórók vagyunk erre futja. Ezt már el tudom fogadni, csak hadd ne mondjam, hogy ez "fejlesztés", meg "helyes irány".

Perillustris 2011.06.15. 22:15:43

@Hooshee: Na látod, akkor volt olyan, aki beköltözött, esetleg pont a Fő utca projekt miatt.

Egyes helyeken érdemes lehet megyorsítani a forgalmat aluljáróval, máshol bűn. A Blaha az utóbbi körbe tartozik (s az egész belváros).

A zebrának kifejezetten forgalomcsökkentő szerepe IS lehet/van.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.15. 22:21:04

PErsze hogy volt: akinek nincs autója. Ettől még nem emelkedett az ingatlan értéke, sőt. És ha holnap ő is akar majd autót, akkor jön a szopó...

A Blahán a zebrázás bűn.

PErsze hogy van. Elég baj az.

Perillustris 2011.06.16. 10:16:55

@Hooshee: Hát, ha te átsuhanni akarsz, akkor neked baj. Ha meg ott akarsz élni vagy csak sétálni, akkor nem baj. Szerintem utóbbi fontosabb (nem lakok a környéken).

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.16. 18:55:41

Én itt élek, és szeretnék minél gyorsabban hazajutni, vagy épp eljutni a célomhoz, ami jellemzően a belvárosban van. És mindezt szeretném autóval megtenni, aminek sok oka van. És ezzel nem vagyok egyedül, a környéken sem.

Perillustris 2011.06.17. 00:34:19

@Hooshee: "És ezzel nem vagyok egyedül, a környéken sem."

Igen, pont ezért nem jutsz el a belvárosba (sem) gyorsa(bba)n sokszor. S pont emiatt kell támogatni azt, aki bevállalja a gyaloglást vagy a tömegközlekedést. Ezzel "hálálod" meg neki, hogy te gyorsabban elérsz a célodhoz. Persze vannak kiemelt zónák, ahol a gyors egyéni motorizált közlekedést háttérbe szorítja az élhetőség igénye, hála ide vagy oda.

Jó példa az átépített Baross utca (eleje), ami gyökeresen megváltoztatta a hangulatot. Élmény lett átsétálni rajta, s nem törekszel arra, hogy minél előbb a könyvtárban legyél.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.17. 20:49:38

Kinek mi az élhető. Én röhellek sétálni, viszont szeretek minél közelebb megálln ia célomhoz. Nekem tehát a sétálóutca nem élhetőbbé hanem élhetetlenebbé teszi a helyet. És ezzel nagyon nem vagyok egyedül.

Perillustris 2011.06.17. 22:23:51

@Hooshee: Laknál egy parkolóház vagy egy autópálya közvetlen közelében?

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.17. 22:58:18

PArkolóházéban simán. Az autópálya nem tudom hogy jön a városi léthez.

Perillustris 2011.06.19. 23:10:39

@Hooshee: A Hungária körút jogilag nem, gyakorolatilag az.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.20. 08:34:20

@Perillustris: Hogyne, teli szintbeli kereszteződéssel, némelyik majd olyan forgalmú úttal mint ő maga (kerepesi, thököly, M5 bevezető...) meg zebrával...Tényleg tök az, hogy is nem vettem észre...

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.20. 08:35:01

De amúgy jó példa, arra pl bűn gyalogátkelőt csinálni, és minden kereszteződését felüljárósítani kéne. Mindjárt be is tudná tölteni a funkcióját, és nem állna be minden nap.

Perillustris 2011.06.21. 00:19:57

@Hooshee: Szerencsére nem lesz rá pénz. :)
süti beállítások módosítása