HTML

Hooshee

Még nem tudom. Énblog, talán. Meg főzés. Meg autók. Meg ami eszembe jut és történik körülöttem.

Friss topikok

  • Hooshee: @==T==: Ahogy írtam is: ez a kisebbik baj. Biztos vagyok benne hogy nem az övé az egyetlen, erősen... (2012.03.29. 20:34) A Schmitt ügy margójára
  • Hooshee: @Konyak_: Mivel projektáron vállalták, igazából a minél előbb végez, annál jobb neki lett volna sz... (2011.12.21. 12:05) Az informatikus-közgazdász szerel :)
  • Hooshee: @MagicAndi: Nagyon helyes :) És már csak egy hééééét... (2011.12.11. 09:18) Győzelem :) Na jó, részsiker :)
  • Hooshee: @MagicAndi: "Nah remélem pozitív lesz a teszted. " Még szerencse hogy nem vagyok nő, mert amúgy e... (2011.12.08. 20:07) Második kör, harmadidő
  • Hooshee: @MagicAndi: Na, hajráhajrá :) Én most elég rosszul viselem, pedig még csak a másfeledik napnál jár... (2011.12.06. 10:31) Diéta 14. nap

Egy korszak vége

2011.05.21. 00:45 Hooshee

Nos, hétfőn pont kerül a biztosítóval való tárgyalás végére, megkapják a roncsot, és ezzel lezárul egy korszak az életemben, az amerikai autózásé. Persze a Fiero megmarad, de az játék, és nem a mindennapok. 15 éve van jogosítványom, és ennek jó részében amerikai autóm volt. Kezdtem a Pontiac Bonneville-el, aztán Eldorado, újra a Bonneville, kis Mercis kitérő, és újra egy Eldorado...

És szerelem volt, mind. Mindegyik másért. Mert egyik sem volt átlagos, volt bennük valami, amiért egyikből sem ültem volna át egy európai versenytársukba sem. Mindig van erősebb, szebb, extrásabb, de ugyanakkor mindig volt valami olyan különleges dolog, amiért egyszerűen imádni lehetett. A Pontiacban pl ott volt a HUD, 92ből... Minden autómból nagyon hiányolom azóta. Aztán az Eldorado, amivel amerika megmutatta, hogy képes modern, ugyanakkor mégis hamisítatlanul amerikai autót készíteni. Egyszerűen gyönyörű volt, a Northstar motor meg úgy tudott igazi bugyborékoló amerikai V8 maradni, hogy közben tovább és gyorsabban forgott, mint egy korabeli presztízs német...Soha, egy pillanatig sem merült fel, hogy ne állná a sarat a kortársaival.

És aztán valahogy eljött az ezredforduló, és amerikában megállt az élet. Ugyanazok a megoldások, más más formába öltve, miközben a piac expressz sebességgel ment el mellettük. Az amerikai autógyártás felköpött, és aláállt. Azok a koncepcióautók, amik láttán az egész világ tapsolt, poros raktárakban, jobb esetben hollywoodi kellékként végezték, miközben olyan autók kerültek gyártásba, mint a Pontiac Aztec...

Talán feléled poraiból főnixként, és már látszanak is a jelek (gyártani akarják a SixTeent, yeah), de most, amikor autót néztem, igazából szóba sem került hogy újra amerikai autóm legyen.

Hát lett egy S600asom, ami minden tekintetben jobb autó, mint az Eldorado volt. És mégis... hiányzik az az icipici redneck amerikaiság, amitől rajongásig tudtam szeretni azt az autót. Remélem 10 év múlva megint állhat majd olyan Cadillac a ház előtt, amire szeretettel tudok gondolni. Addig meg tolom a csillagot, mert azt is lehet szeretni, csak másképp.

2 komment

Címkék: amerikai mercedes cadillac autó

A bejegyzés trackback címe:

https://hooshee.blog.hu/api/trackback/id/tr92920552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZoliC220 2011.05.29. 04:24:23

Hát kedves kollega (A csillag tolásban) Hogy is van ez a V8 Forever? Én ugye akkor lettem V8-as, amikor te leváltottad egy V12-re. Nekem (ha a komolytalanabb autókat nem nézzük) egy sor 6-os volt az első autóm, aminek a hangját is szerettem. (BMW) döbbenetesen egyenletes volt, nagyban emlékezettet a V8 álom hangjára. Nagyon szerettem. Majd egy V6-os (Maxima) jött, látott, és ... nem győzött. Azaz, dehogynem. Csendes, mindig ugrásra kész, pörgős, nagyon sportosan is tud menni, meg kulturáltan is. De semmi más. Nincs benne az a megfoghatatlan kis +, ami miatt ne szeretnél kiszállni belőle soha. Ezek után jött pár 4 hengeres (semmi!), majd egy 5 hengeres (semmi....!), és egy turbós 4 hengeres. Na az igen. Az egy őrült, Az nem nyugis autózásra való. Az a menésről szol. Az alá hegyi kanyarok kellenek. Az a gerincedben is csak azt vibrálja, hogy menjünk már. Erre való. És ez a baja is a városban. Város nem hagyja kifutni, Városban folyton véget vetnek az élvezetnek a lámpák, és az autósok. A négy hengeres turbós motor egy nagyszerű játék. Ezért is jött a V8. (megint csak pár 4 hengeres után) A V8 jól megy a városban (nyomatékos) Jól megy a pályán (A hosszú váltó miatt szinte suhan), hegyi kanyarok is valók alá (erős és mégis pörgős). És a hangja!! Na az a csillagosban csak akkor hallatszik amikor már nem is közlekedsz, mert régen túl vagy a KRESZ, és a józan ész határán.
Akkor még egyszer kérdem, V8 Forever? Vagy V12? Mesélj róla. Miben hoz olyan pluszt, hogy érvényét vessze a jelszavad?

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.05.29. 11:50:07

@ZoliC220: Bocsánat, véletlenül letiltottam a kommented :)
Nem volt igazából jelszó sosem, a poszt arról szólt inkább, hogy minden autóm másért szerettem. Nekem az Audi volt olyan mint neked a turbós sor4. Az egy 5 hengeres kottró volt, és képtelen voltam vele nyugisan menni :)
Szóval a poszt igazából arról szól, hogy az amerikai autózásnak van vége nálam egyelőre. Az új amicarok közül talán a Dodge Challenger az, amibe bármikor, és persze a Corvette, azt még nem sikerült elrontani (és ezzel válaszoltam is, hogy vennék-e V8at újra, nanáhogy vennék :)
A v12 inkább egy újabb pipa a bakancslistán, mindamellett, hogy egy hihetetlen jó motor ez is. És a 220 egy fantasztikusan jó autó. Persze a Cadillac megszivatott, azt hittem elértem a csúcsra ezzel a hengerek számát tekintve, erre elkezdik gyártani a SixTeent :)))))
Visszatérve, 2002ben befejezték az Eldorado gyártását, és jelenleg a fent említett kettő az, amit vennék, és nincs más az óceánon túl, amibe szívesen átülnék. De ha lesz majd (talán látszanak pozitív jelek), akkor nem az fog számítani, hogy V8, vagy V6, vagy akár V12, hanem hogy beleszeretek-e :)
Azt egyébként kétlem hogy lesz még egy V12es autóm, egész egyszerűen azért, mert ez is eléggé utolsó fecske a műfajban, ma már talán csak az Aston Martin csinál ilyen motort, nem arra megy a világ, hogy ilyen szörnyetegek születhessenek, bármennyire lehet őket szeretni.