HTML

Hooshee

Még nem tudom. Énblog, talán. Meg főzés. Meg autók. Meg ami eszembe jut és történik körülöttem.

Friss topikok

  • Hooshee: @==T==: Ahogy írtam is: ez a kisebbik baj. Biztos vagyok benne hogy nem az övé az egyetlen, erősen... (2012.03.29. 20:34) A Schmitt ügy margójára
  • Hooshee: @Konyak_: Mivel projektáron vállalták, igazából a minél előbb végez, annál jobb neki lett volna sz... (2011.12.21. 12:05) Az informatikus-közgazdász szerel :)
  • Hooshee: @MagicAndi: Nagyon helyes :) És már csak egy hééééét... (2011.12.11. 09:18) Győzelem :) Na jó, részsiker :)
  • Hooshee: @MagicAndi: "Nah remélem pozitív lesz a teszted. " Még szerencse hogy nem vagyok nő, mert amúgy e... (2011.12.08. 20:07) Második kör, harmadidő
  • Hooshee: @MagicAndi: Na, hajráhajrá :) Én most elég rosszul viselem, pedig még csak a másfeledik napnál jár... (2011.12.06. 10:31) Diéta 14. nap

Recept: Szarvaspörkölt :)

2011.06.11. 13:55 Hooshee

Gondolkodtam valami frappánsabb címen, de úgy gondoltam, felesleges. Aki erre nem figyel fel, annak úgyisncs értelme elolvasni ezt a postot :) A múlt hétvégén megvolt a szokásos nyárnyitó bográcsolás, gondoltam kicsit változtatok a menün, és marha helyett most szarvashúst választottam alapnak. Óriási mázlim volt, mert étteremtulajdonos ismerősnek köszönhetően (köszi, Attila :) eleve felkockázva, lehártyázva kaptam meg a húst. Úgyhogy már csak a fűszer, zöldség, bor megvásárlása volt hátra, meg persze a felkockázott húst egy szép adag borssal azért összeforgattam, hadd szokják egymást. Sajna a folyamatot nem sikerült végigfotózni, de az elejét azért igyekeztem.

Alapvetés: a pörkölt nem olaj, magvak, és úgy általában a reformkonyha terepe. A pörkölt az zsír, az fűszerek, az minden, amitől ma egy dietetikus infarktust kap. Úgyhogy a 7 kg húshoz (30 emberre készült) olyan erős 80 dkg szalonnát kockáztam fel, ezzel nyitottuk meg a bográcsot. Amikor már szépen kisült a zsírja, akkor dobom bele a hagymát. Kiló húsonként olyan 3 emberes fej. A hagyma vitális a pörköltben, egyfelől nem tud túl sok lenni, másfelől ez adja majd a szaft velejét, szétfőve.

Ha már a hagyma is kezd üvegesedni, beledobálok pár babérlevelet, borókabogyót, egy csokor kakukkfüvet, valamint két három paradicsomot és paprikát, amit nagyon apróra vágok fel, valamint 8-10 gerezd fokhagymát.

Ezt összekverem, kicsit lepirítom a zsíron. Ezután dobom bele a húst, és jól összekeverem az alappal. Innentől sok dolog már nincs. Tűz rakása, néha bogrács megriszálása, folyadékszint figyelése. Amikor elkezdi a saját levét elfőni, akkor mehet bele először só, és a bele szánt pirospaprika fele, valamint az első üveg bor.

Én szekszárdi cabernet-t használtam, de igazából ízlés dolga, csak száraz legyen. Nem értek egyet azzal a felfogással, hogy főzni jó lesz a szar bor is. Nyilván nem nagyapánk pincéjéből hozzuk fel a féltve őrzött kincseket, de azért egy erős középkategóriával minimum tiszteljük meg magunkat és az ételt amibe belefőzzük. Ha a folyadékszint lecsökken, mehet utána annyi bor, amennyit felvesz: nekem 3 üveget ivott meg a 7 kiló hús, de ez eléggé változó. Mikor a hús már majdnem puha, beleszórtam egy jó kiló felcsíkozott gombát (én laskát használtam, de végülis ez is szabadon választott, a vadhúshoz szerintem jobb választás volt, mint a csiperke). Beleszórtam a maradék paprikát, kapott még 20 percet, aztán fenekére néztünk a bográcsnak, friss fehér kenyérrel, uborkával, csalamádéval...

Szerintem jönnek jövőre is :)

Szólj hozzá!

Címkék: buli főzés pörkölt szarvas bogrács

A bejegyzés trackback címe:

https://hooshee.blog.hu/api/trackback/id/tr582975227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása