HTML

Hooshee

Még nem tudom. Énblog, talán. Meg főzés. Meg autók. Meg ami eszembe jut és történik körülöttem.

Friss topikok

  • Hooshee: @==T==: Ahogy írtam is: ez a kisebbik baj. Biztos vagyok benne hogy nem az övé az egyetlen, erősen... (2012.03.29. 20:34) A Schmitt ügy margójára
  • Hooshee: @Konyak_: Mivel projektáron vállalták, igazából a minél előbb végez, annál jobb neki lett volna sz... (2011.12.21. 12:05) Az informatikus-közgazdász szerel :)
  • Hooshee: @MagicAndi: Nagyon helyes :) És már csak egy hééééét... (2011.12.11. 09:18) Győzelem :) Na jó, részsiker :)
  • Hooshee: @MagicAndi: "Nah remélem pozitív lesz a teszted. " Még szerencse hogy nem vagyok nő, mert amúgy e... (2011.12.08. 20:07) Második kör, harmadidő
  • Hooshee: @MagicAndi: Na, hajráhajrá :) Én most elég rosszul viselem, pedig még csak a másfeledik napnál jár... (2011.12.06. 10:31) Diéta 14. nap

Recept - Marcipános mákos guba :)

2011.06.28. 08:48 Hooshee

Mivel a külhonból hazatérőket etetni kell, meg amúgy is árválkodott itthon pár kifli, gondoltam inkább kárba mint pocsékba, sütök belőle egy mákos gubát. Eddig semmi extra nem lenne benne, talán meg se írnám, mert egy mákos guba összedobálásához nagyjából annyi elég ha valakinek nem csorog a nyála és kell átkísérni az utcán. Igenám, de volt itthon egy 15 deka már megbontott marcipánom is. Gyáva népnek nincs hazája, házasítsuk össze :)

Úgyhogy a szokott módon felkarikáztam a kiflit, a mákot elkevertem a porcukorral, beszórtam az első adag karikát a jénaiba. Aztán nekiálltam tejet forralni. Az eredeti receptem szerint ezt mézzel szoktam csinálni, hogy a tej is édes legyen kicsit, most viszont a méz mellé, belekockáztam a marcipánt is a tejbe. Elég sokáig kellett forralni, míg rendesen felolvadt benne, sőt, a fakanállal is rásegítettem kicsit, de aztán sikerült. Innen vissza a szokásos útra: kiflikarika, forró marcipános tejjel átlocsol, mák közészór, és ezt ismételjük addig, míg valami elfogy/megtelik a jénai. A felső réteg lehetőleg mák legyen, aztán zsupsz be a sütőbe egy jó 25 percre.

Nos, a műtét sikerült, elég jól harmonizált a dolog, úgyhogy legközelebb is így csinálom szerintem, főleg hogy végre lehet kapni itthon értékelhető minőségű marcipánt főzéshez (Dr. Oetker lübecki). Jó étvágyat (Igen, fotó megint nincs :P)

3 komment

Címkék: recept marcipán mákos guba

A bejegyzés trackback címe:

https://hooshee.blog.hu/api/trackback/id/tr853020859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bársonytappancs 2011.06.28. 19:41:00

Csak úgy találsz otthon tizenöt deka megbontott marcipánt? Miféle elvarázsolt helyen élsz, ahol természetes jelenség az ilyesmi? :) Nálam valahogy az egyik pillanatban még van marcipán, a másikban meg már nyoma sincs..., a csuda érti ezt :D

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.06.28. 19:45:41

@Bársonytappancs: Hát az úúúúgy vaaaaan, hogy van fél kilós kiszerelésű marcipán, és aztán hirtelen már csak 15 dekát találok :)

Remélem így már életszerűbb :)

Bársonytappancs 2011.06.28. 20:03:46

@Hooshee: Na így már teljesen érthető :) Tudsz élni!

Hmmm, fél kilós marcipán... (ezzel a gondolattal most elleszek egy darabig :)
süti beállítások módosítása