HTML

Hooshee

Még nem tudom. Énblog, talán. Meg főzés. Meg autók. Meg ami eszembe jut és történik körülöttem.

Friss topikok

  • Hooshee: @==T==: Ahogy írtam is: ez a kisebbik baj. Biztos vagyok benne hogy nem az övé az egyetlen, erősen... (2012.03.29. 20:34) A Schmitt ügy margójára
  • Hooshee: @Konyak_: Mivel projektáron vállalták, igazából a minél előbb végez, annál jobb neki lett volna sz... (2011.12.21. 12:05) Az informatikus-közgazdász szerel :)
  • Hooshee: @MagicAndi: Nagyon helyes :) És már csak egy hééééét... (2011.12.11. 09:18) Győzelem :) Na jó, részsiker :)
  • Hooshee: @MagicAndi: "Nah remélem pozitív lesz a teszted. " Még szerencse hogy nem vagyok nő, mert amúgy e... (2011.12.08. 20:07) Második kör, harmadidő
  • Hooshee: @MagicAndi: Na, hajráhajrá :) Én most elég rosszul viselem, pedig még csak a másfeledik napnál jár... (2011.12.06. 10:31) Diéta 14. nap

Receptkönyv - vajas kifli

2012.01.15. 19:17 Hooshee

Most hogy bezártuk a boltot, megcsappant az utánpótlás Buki-féle brutális vajas kifliben. Ez pedig egyben azt jelenti, hogy vagy

1: elmegyek oda és veszek

2: csinálok magamnak.

Gondoltam akkora mágia csak nem lehet, nekiugrottam a netnek, megnézni a recepteket. Jópár elolvasgatása után a következő alakult ki:

 

60 dkg BL-80as kenyérliszt
3-3,5 dl tej
egy fél élesztőkocka
másfél evőkanál cukor
egy púpozott teáskanál só (én sajnos kevesebbet tettem bele, sótlan is lett)
15 dkg vaj (ebből is kevesebb van benne, és őszintén szólva lehetne még vajasabb kicsit).

A vajon kívül szépen összekeverem dagasztógéppel a hozzávalókat (kenyérsütősök előnyben), és a végén hozzágyúrom a vajat. Megkelesztem, majd annyi darabra osztom, ahány kiflit szeretnék. Ennyi lisztből 12 korrekt méretű kiflit lehet csinálni.Nekem az vált be, hogy lekerekített végű háromszög-formára nyújtottam, és úgy tekertem fel. Egész korrekt kifliformájuk lett :)

Innentől kicsit megoszlanak a vélemények, én bevállaltam a főzős részét, azaz egy nagy lábosban kevés vizet felforralok, és megfőzöm a kifli mindkét oldalát egy kicsit (20-30 sec). utána megy a sütőpapírra, és be az előmelegített sütőbe (210 fok) Kb 25 perc alatt sült szép pirosra. Szeirntem a főzés kihagyható amúgy, ezt legközelebb kipróbálom, hogy mennyit változtat az élményen.És azt is ki fogom próbálni, hogy mi van ha egy kis sajtot tekerek bele :)

Mindenesetre eléggé ehetőek lettek, az eredmény alant:

kifli_small.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: kifli recept vajas

A bejegyzés trackback címe:

https://hooshee.blog.hu/api/trackback/id/tr873549681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása